Od 1.01.2016 niezapłacone faktury nie będą już wykreślane z kosztów podatkowych?
Od 1.01.2016 niezapłacone faktury nie będą już wykreślane z kosztów podatkowych?
Obecnie niezapłacone faktury po określonym czasu należy usunąć z kosztów. Od 1.01.2016 roku prawdopodobnie nie będzie to już konieczne.
Prawdopodobnie od 1 stycznia 2016 przestaną obowiązywać przepisy które zobowiązują podatników do wykreślenia z kosztów niezapłaconych faktur.

Zgodnie z obowiązującym prawem z kosztów uzyskania przychodu muszą zostać wycofane niezapłacone faktury z upływem:
1) 30 dni od terminu płatności (dla faktur o terminie płatności nie dłuższym niż 60 dni),
2) 90 dni od zaliczenia faktury w koszty, jeśli termin płatności faktury jest dłuższy niż 60 dni.

Powyższe zasady miały na celu zmniejszyć zatory płatnicze, ale ponieważ nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, a są bardzo pracochłonne, prawdopodobnie przestaną obowiązywać od 1. stycznia 2016.
Składki ZUS przedsiębiorcy od 2016
Od stycznia 2016 r. wysokość składek ZUS przedsiębiorcy wzrośnie.
Kwota zmniejszająca podatek
Trybunał Konstytucyjny uznał za niezgodne z konstytucją brak waloryzacji kwoty zmniejszającej podatek.
Nowy obowiązek płatnika składek
Na płatników składek został nałożony obowiązek założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS do 31.12.2015 r.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem