Od 1.01.2016 niezapłacone faktury nie będą już wykreślane z kosztów podatkowych?
Obecnie niezapłacone faktury po określonym czasu należy usunąć z kosztów. Od 1.01.2016 roku prawdopodobnie nie będzie to już konieczne.
Prawdopodobnie od 1 stycznia 2016 przestaną obowiązywać przepisy które zobowiązują podatników do wykreślenia z kosztów niezapłaconych faktur.
Zgodnie z obowiązującym prawem z kosztów uzyskania przychodu muszą zostać wycofane niezapłacone faktury z upływem:
1) 30 dni od terminu płatności (dla faktur o terminie płatności nie dłuższym niż 60 dni),
2) 90 dni od zaliczenia faktury w koszty, jeśli termin płatności faktury jest dłuższy niż 60 dni.
Powyższe zasady miały na celu zmniejszyć zatory płatnicze, ale ponieważ nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, a są bardzo pracochłonne, prawdopodobnie przestaną obowiązywać od 1. stycznia 2016.